Davutpaşa Köftesi



Malzemeler:

2 soğan, rendelenmiş veya robotta doğranmış
750gr kıyma
tuz ve karabiber
1,5 tatlı kaşığı tarçın
yarım tatlı kaşığı yenibahar
100gr dolmalık fıstık
ayçiçek yağı
1kg domates, soyulmuş
2 tatlı kaşığı toz şeker
3 diş sarımsak


Bilgi: Soğanları ve sarımsakları rendeleyebilir, yenibahar yerine köfte baharı, ayçiçek yağı yerine zeytinyağı kullanabilrsiniz.

Yapılışı:

1. Soğanları rendeleyip veya doğrayıp sularını süzdürün. Geniş bir kaseye soğanları, kıymayı, tuzu, karabiberi, tarçını ve yenibaharı ilave edip yoğurun. (Ben bu aşamadan sonra üzerini streçleyip bir gece buzdolabında beklettim.)
2. Harçtan ceviz büyüklüğünde parçalar alın. Elinizle yuvarlayıp ortasını açın ve boşluğa 2-3 dolmalık fıstık koyup kapatın. (Eğer daha kolay olmasını isterseniz fıstıkları harca da ilave edebilirsiniz ama pişerken fıstıkların köftelerden ayrılma ihtimali olabilir.)
3. Bir tabağa sıvı yağı koyun. Köfteleri yağda yuvarlayıp fırın kabına alın. Önceden ısıtılmış 200C/400F/Gas 6 fırında 15-20 dakika pişirin.
4. Bu arada domatesleri soyun, robotta veya blendırda püre haline getirin. (ben rendeledim) Tuz, karabiber, şeker ve kullanıyorsanız sarımsağı ilave edin. (isterseniz bir limonun suyu ve pulbiber de ilave edebilirsiniz. Ben pulbiber ekledim.) Bu karışımı köftelerin üzerine dökün ve 35 dakika daha -bir defa köfteleri çevirerek- pişirin.
Davutpaşa Köftesi Davutpaşa Köftesi Reviewed by Radical Media on Temmuz 10, 2011 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.